fredag 31. august 2012

31.august

og 16 dager til konkurranse.
SKREKK OG GRU!

Neida.

Det går fremover.

I dag har vi trent flg:

Starten på programmet.
Løpe ut til og rundt bilen.
Rygge rett bakover fra meg
Snurrer på høyre og venstre side.

Merker når Holly går på plass/fot, så har hun lett for å vandre litt i sin egen verden, og når jeg kommanderer f.eks. SNU! så blir det litt; hæ? hva? sa du noe...?
frustrerende!
Fokuset i dag ble først å fremst å kommandere når hun fulgte med, og belønne MASSE!
Hun fikk opp fokuset ganske kjapt.
Må huske å gå noen få skritt tilbake igjen i morgen.

Ut til bilen funker greit nok som en enkel øvelse, men når jeg legger den på etter en annen øvelse kobler hun det ikke. Tror jeg skal prøve å baklengskjede akkurat denne biten.

Starten på programmet fungerer 98%. Hun er veldig utålmodig når hun står oppå og roterer på bilen. Håper at dette løser seg av seg selv når hun får trent det flere ganger.

Rygge rett bakover fra meg.
Først belønnte jeg rygging. Så begynte jeg sakte å bevege meg bakover - Holly gikk selvfølgelig etter - men så stoppet hun opp og rygget et skritt, og fikk da max belønning. Hun tok denne leken ganske kjapt! (har trent på samme måte med ligg, sitt og stå), og rygget opptil flere skritt.

Flinke Holly! :D

Diva har trent på å vente på rommet i dag.
Kveldsmaten servert utover gulvet først - så en kyllinghals når hun var stille noen sekunder.
Flinkeste Diva - skjønner denne leken hun også! :)
Deilig å komme ut og kose med matmor etterpå da ;)

IM

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar