torsdag 10. januar 2013

Dagens trening 10.01

Diva:


Burtrening: Diva går mer enn gjerne inn frivillig, og når jeg ikke lukker døren spretter hun ut og smeller i dekk foran meg (flinke jenta som ENDELIG har lært å dekke!)
Så vi jobbet med selvbeherskelse og omvendt lokking i bur.
Høy belønningsfrekvens for å være i buret, mye godis og mye kos. :)

Har og såvidt begynt å trene slalom med henne (sikk sakk mellom bena mine). Dette synes hun er litt skummelt, så belønner for søking mot bena, og å titte under - belønner henne mellom bena og fører henne gjennom for å understreke hva vi skal gjøre.



Holly:

Som med alt Holly gjør så har hun det travelt. Nå har vi begynt med å jobbe med å bukke. Holly bukker hun, med brøkdelsekundet etter smeller rumpa i gulvet.Jeg passer på å være rask med å klikke, og belønner ned og litt fremover - da strekker hun seg bittelitt etter godbiten og holder da rumpa oppe.Vil ha frem en bukk hvor hun har albuene helt ned i gulvet og rumpen rett opp.
Når hun skjønte hva jeg ville frem til, kunne jeg så smått begynne litt med omvendt lokking. Jeg klikker for en bukk, belønner og åpner hånda - blir hun stående, får hun en godbit til, og sånn fortsetter jeg til hun flytter på seg. Da forsvinner godbiten og hun må begynne på nytt.


Bilder fra tidligere øvelse "stå på gjenstand og rotere på gjenstand".
Bilen spiller en rolle i freestyleprogrammet vårt. 
Vi skal viderutvikle øvelsen i neste program! ;)





IM

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar