mandag 11. februar 2013

Apport igjen - denne gangen gikk det!!

Diva griper herved apporten MED godbit belønning!! :-D

Jeg gjorde følgende;

Siden JEG ikke har tålmodighet på å vente på henne, tok jeg med meg gjenstanden vi har trent med + en bamse hun stadig bærer på opp i sofaen (fordi da satt jeg behagelig) og lekte med de. Hadde det kjempe gøy med disse altså! Og Diva ble jo naturlig nok nysgjerrig og ville sjekke ut hva jeg drev med.

Jeg hadde klikkeren klar i ene hånda og god biter i en pose bak ryggen min.

Overså Diva totalt når hun ville se, og det frustrerte nok frøkna litt så hun bet etter en av tinga. Klikk med en gang + godbit.
Det spennende nå var om hun ville kun lete etter godbit, eller fortsatt være nysgjerrig på leken min.
Jeg fortsatte leken, og jaggu kom hun ikke bort og ville være med igjen. :-)
Klikk når hun tok tak i en ting.
Gjentok dette noen ganger, og etterhvert tok det lort tid mellom repetisjonene.

Gjenstanden hun valgte å bite i hver gang, var den vi har trent med tidligere.

Tok vekk bamsen og la gjenstanden på gulvet, flyttet litt på den, dytta på den, dro i den - fortsatte leken liksom.
Diva biter over.
Klikk!
Gjentar følgende og leker gradvis mindre og mindre med gjenstanden.
Tok en god pause før jeg la gjenstanden på gulvet igjen.

Diva tok tak i den med en gang og holdt!!
JIPPI!!!!! :DDDDDD
Masse godis utover hele gulvet og masse masse kos.
(divaen skjønte jo sikkert ingenting med dette plutselige godbit søke i stua.. :-P)

Fikk til mange repetisjoner hvor hun grep.
Konsentrerer meg ikke om hvordan eller hvor lenge foreløpig.

Det er så utrolig gøy når en ting man har jobba SÅ utrolig mye med plutselig løsner!! :-D

IM

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar