lørdag 9. februar 2013

Apportering med Diva del 1


En APPORTERENDE fuglehund, en Springer Spaniel. En Diva som elsker å bære på ALT som kan bæres på.
Så skal vi trene på dette da, og sette det i system. DA kan hun ikke.... For munnen kan jo ikke være opptatt med annet i tilfelle det kommer en godbit eller noe annet gøy!

Så da har dette blitt gjenstand for litt (les mye) frustrasjon hos meg.
Nå har jeg riktignok klart å komme bittelitt fremover, og får henne til å gripe når jeg har lekebelønning.
Men jeg må begynne treningen med dette, har jeg trent noe annet med godbit først, er det jo forutsetninger for godbit og da kan man som sagt ikke ha munnen opptatt. (det der med at hun kan slippe apporten etter klikket har hun ikke helt tenkt over tror jeg.. :P)

Eneste jeg har fått henne til å gripe er en knuteleke beregnet på valper.
Vi får jo da bare jobbe videre med den til vi har kommet et stykke på vei.
Målet er jo at hun skal apportere fugl og hare....... (ha ha ha liksom...)

Så her er video av gårsdagens trening med lekebelønning - litt mørk og dårlig kvalitet med mobilen blir det dessverre.


Kommenter så gjerne - jeg trenger alle tips jeg kan få her!

Filmet og en liten snutt hvor jeg bruker godbit som belønning, men der skjedde det noe i opplastingen, så den ble ubrukelig - i korte trekk blir Diva bare sittende foran med og stirre på meg og vente på godbit uten å vise noe interesse for gjenstanden (river meg i håret!!!)

IM

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar