mandag 25. februar 2013

Passivitetstrening.


Helt ærlig, så synes jeg det er dritkjedelig! Rett og slett - kanskje det som gjør det så vanskelig??

Jeg vil gjerne kunne trene en hund mens den andre forholder seg rolig - og holder kjeft.
Per i dag, så setter jeg en hund i bur/på et annet rom mens jeg trener den andre.
Begge jentene er utrolig flinke til å si klart i fra hva de mener om akkurat det, og det er virkelig ikke så gøy for noen.

Å trene på at den ene ligger løs skaper fort frustrasjon hos meg, og det smitter over på hundene.
Ond sirkel tror jeg man kan kalle det.....


Også er det det at den type trening ikke blir prioritert....
Det er ikke en del av noen øvelser...
Men når jeg tenker nærmere etter, så er det jo det!
På konkurranse f.eks. så vil jeg jo veldig gjerne at den hunden som ikke varmer opp/ er i ringen kan klare å slappe av i buret sitt ringside....
Er ikke sååå poppis å ha den hunden som sitter og hyler liksom.. :P (Holly gjør ikke det altså, men er mer tvilende til Diva. Holly er så drillet på utstillingslivet, at det å ligge i tøybur ringside er en selvfølgelighet i slike omgivelser..)



Vel.
Det er vel bare å høyne innsatsen og trene.

Om noen har tips til fremgansmåte så kommenter eller send meg en mail da!
Jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal gå frem enda.


IM

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar