onsdag 6. februar 2013

På plass.


Jeg har irritert meg over at jeg ikke har hatt videokamera - eller jeg har jo et gammelt kamera som jeg låner av pappa, men får meg liksom ikke helt til å ta det frem.
Men så var det noen som lurte på hvorfor jeg ikke bare bruker mobilen!?

Jo! DEN ligger jo alltid fremme, så det er jo ikke noe problem å be mannen holde den i rett posisjon og trykke på start/stopp.

Så her er bloggens første treningsvideo! :)

På plass trening med Diva.
Hun har lært å gå inn i utgangsstilling ved hjelp av kassemetoden, og hun begynner nå å få bra bakpartskontroll.
Jeg ønsker allikvel at hun skal gå mer rett sidelengs etter meg - hun går med fremparten først, men beveger bakparten godt etter. :)

Også må jeg ha litt mer fokus før jeg kan få bedre flyt i det hele - men det kommer det kommer.

Videre jobber vi med apportering (det går nemlig ikke å ta noe i munnen når det vanker belønning av noe slag...), samt at vi har begynt på ulike bli øvelser (sitt, ligg, stå og bli) og noen få freestyleøvelser.
Slalom og snurr begynner å falle på plass.
Men jeg har ikke en eneste kommando på noen ting riktig enda - det og kommer om litt tid. :)


Holly har jeg planer om å starte i Rally-lydighet med.
Det er for å få litt konkurranse trening før vi skal i Freestyle ringen igjen, men flere av rally øvelsene er vi mer enn tjent med å lære.
Sitt-bli mens jeg går rundt og ligg-bli mens jeg går rundt - det er vanskelig synes Holly - hun vil så veldig gjerne følge meg rundt!
Her er det omvendt lokking og tålmodighet samt mini-musesteg som gjelder. ;)

Skal få laget og lagt ut en video om omvendt lokking i løpet av kort tid. :) Flere som har spurt meg hva jeg mener med det - og et raskt søk på youtube viste mye ymse.....

IM



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar