torsdag 26. juli 2012

26.7 Dag 1

På plass: kontakt, rett kropp, følge med i svinger.
Kontakten er der, kroppen er rett, men følge med i svinger....
Tok frem kassemetoden og jobbet med bakdelsvendinger. Hun har alt for mye fremdrift i venstre svinger, slik at jeg snubler i henne. Noen repetisjoner på kassa, og hun gikk mye bedre!
Neste gang: tren på kassa med en gang, og tren på plass etterpå!

Side V foran: innlæring.
Så fort hun skjønte at skulderen hennes skulle være ved mitt kne, og hun verken trengte rygge eller sette seg, ble ting langt enklere. Hun fattet poenget, og ble stående i posisjon i noen sekunder også.

Sirkle bilen.
Vi forandret øvelsen til bakbenstarget. Målet er at hun skal stå med bakbena på bilen og sirkle den ved å gå med frembena.. Vi får se vi får se.
Det gikk opp et lys for Holly når hun plutselig skjønte at det var bakbena som skulle tråkke på planken! Et par repetisjoner hvor hun bevisst tråkket med bakbena oppå. Moro!


I morgen skal vi trene følgende:

På plass - kontakt, stabil i lengre strekker, inkl svinger.

Bakbenstarget - bevisst sette begge bakben på target. Mulig jeg tar frem bilen og begynner bruke den som target.

Side V foran - i bevegelse langs gjerde. Øke gradvis avstanden til gjerdet. Erfaring er at jeg øker avstanden for fort. Pass på at posisjonen er rett - belønningsplassering!

Rygge fra meg - med kroppen på plass har Holly mer motor bakover. Jobbe med å rygge flere steg/ lengre unna meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar