søndag 29. juli 2012

29.07 Dag 4..

Dag 2 og 3 kom og gikk...

Ingen trening de dagene, så i dag må Holly og jeg ta igjen det tapte.

På formiddagen i dag trente vi dag 2 planen:


På plass, Side V foran, rygge fra meg og bakbenstarget.

Først på plass - dette er tydelig en øvelse Holly synes er ekkel. Hun demper, og venstresvingene er vanskelige. Hun er flink og holder fokus, har rett kropp, men jobber for mye fremover i venstresvinger, og blir fort hengende etter på lengre strekker.
I dag konsentrerte jeg meg om å jobbe venstresvinger. Det løsnet gradvis mer og mer, men tror jeg skal være flinkere å bruke potetarget for å hjernevaske henne på at frembena skal stå på samme plassen - må bare trene det i en annen økt en når jeg skal trene bakbenstarget......

Side V foran er vanskelig bort fra gjerdet - hun blir skjev, og er generelt for langt unna meg. Jobber med belønningsplassering, også er det noe med å øve og øve - dett er en ny øvelse, og erfaringsmessig vet jeg at det kan ta noen økter før Holly forstår oppgaven og hun "sier";  "var det DET du mente!? Så SI det da!!" :P

Rygge fra meg - Holly rygger. Hun har en magisk grense på avstand, når hun den begynner hun å gå sidelengs slik at hun går i en sidelengs sirkel rundt meg - kunne blitt en kul øvelse det og kanskje?? :P
Begynte å legge på kommando i dag. Her må det bare øvelse og trygghet til for at hun skal torde rygge lengre fra meg, og for at jeg skal kunne rygge fra henne også! Mye belønning BAK Holly er planen (jeg må med andre ord lære meg å kaste treffsikkert.....)

Bakbenstarget - ja, hva skal jeg si. Venter på at Holly skal skjønne den og. Hun får til noen tilfeldige tråkk innimellom, og enkelte av de lurer jeg på om kanskje er mer bevisste enn andre - men foreløpig regner jeg dette som ren flaks... :P

Oppdaterere videre i samme blogg etter ny økt. Dag 3 er neste på plakaten.. ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar