lørdag 7. juli 2012

Trenings(b)logg

Tenkte lage meg (og hundene) en treningsblogg for selv å få oversikt over fremgang, og hva vi har gjort og ikke gjort - en slags motivator til meg selv for videre trening.
Denne bloggen vil nok inneholde mest tekst, og er nok mest interessant for treningsinteresserte - eller bare dere som vil følge med på hva hundene lærer ;)

Planer fremover med Holly er å terpe på en del hverdagslydighet.
Eksempelvis IKKE spurte ut døra (og velte en unge eller to på veien), IKKE hoppe på benken og bordet HELE tiden, og vanskeligst; ligge på plassen sin når det kommer gjester. (phuh).
I tillegg skal vi starte Kreativ Lydighet i september, og har store planer om å starte FS klII og HTM klI. Blir spennende å se om jeg kommer i mål med trening av øvelser, fotposisjoner og program.

Videre planer er valp. Ca 10. august skal jeg hente en Desperados D-valp (antagelig ei Dancing Diva ;) ). Jeg har DEN smørbrødlista hun skal lære seg, men viktigst av alt i starten er å bli trygg på omgivelsene i huset, ungene og Holly, samt trygg på alt som finnes her ute. Høner, kaniner, hester osv osv.
Dette kommer til å være førsteprioritet de første dagene hennes.
Jeg gleder meg som en unge! :) om 14 dager skal jeg til oppdretter og hilse på kullet, og er veldig spent på hvem som blir med meg hjem i august!

Tiden vil vise.

Inger Marie

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar